Akuten !

I lördags blev det en låångt vända till akuten..

Va hemma hos Anna, räknade små pengar, Linnéa va självklart med o hjälpte till då hon "lärt" sig o räkna, hon är jätte duktig, men ibland blir det ju fel..
Men självklart fick hon vara med oss..
O på 1 sekund stoppade hon in en krona i munnen..
Varken Anna eller jag såg att den kom ut, vi hittade den inte..
Ringde Stefan o frågade vad jag skulle göra, han tyckte jag skulle ringa sjukvårdsrådgivningen, som i sin tur tyckte vi skulle åka in till akuten för o vara på den säkra sidan..
Sagt o gjort, vi fick låna Mirjams bil.. TACK =)

Väl på akuten fick vi vänta en liten stund, sen fick vi gå in o prata md en läkare, Linnéa GALLSKREK..
Sen fick vi gå ut o vänta på nästa läkare..
Skrek lika mycke hos denna, fast hon va jätte gullig läkare som prata TILL PATIENTEN= Linnéa
O inte med mig.. Det va bra, så Linnéa log ju till o med :D
Hon skickade oss vidare till röntgen, sen vi gick vi tillbaka till akuten, efter en väntan på ca 1 timme fick vi svar om att hon skulle röntgas igen.. Inge roligt då hon va så himla ledsen..
Men första gången på röntgen fick hon ju 2 bamse klistermärken..
så nästa gång vi gick dit sa hon innan vi gick därifrån "en till bamse"
Så hon fick ännu en bamse bild, så va hon glad o nöjd =)
Väl tillbaka på akuten fick hon ÄNNU en bamse bild, så 4 bamsebilder fick hon ..
men klart min tjej ska ha när hon är så himla duktig..
Fick svar om att dom inte hittar någon krona i magen/luftrör..
SKÖNT !
Men 4½ timme fick vi sitta på akuten..
Men tycker det är SKÖNT att man ändå blir tagen på fullaste allvar..
O Linnéa va så duktig .. Är stolt över henne
Kom hem vid 22 på kvällen, Linnéa höll sig vaken hela tiden!
Duktig tjej !

TACK ANNA FÖR ATT DU FÖLJDE MED OSS!! DU ÄR GULD !!!

Annars har de tinte hänt mkt mer, vart lite med killen o pluggar o så!!

Älskar min underbara tjej <3


Kommentarer
Postat av: Syster

Vilken tur att det gick bra.

Det kunde ha slutat dåligt om man hade otur..

2010-01-26 @ 15:10:18

Vad har du på härtat?!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Lätta på Hjärtat:

Trackback
RSS 2.0