Utkast: Vart o ...

Vart o lämna skrutt på dagis vid 8 i morse,
Hon blir så ängslig när vi kommer till dagis, hon vill bara klänga och gnälla .
Verkar inte som hon vill bli lämnad, men ja vet ju att hon trivs, de säger ju personalen oxå, så de e ju inga problem, när jag väl gått så är det lugnt !
Sen hem o satte mig vid köksbordet och började plugga!
Tog med mig datorn och skrev in alla arbeten där, så nu har jag bara 1 av 3 kvar som ska vara klart på fredag!
Känns skönt, när jag väl sätter igång och pluggar så pluggar jag oxå!
Tycker det är jätte kul faktiskt! Jaa inte alla som tycker plugga är roligt va? hehe

Ska hämta  skrutt vid 12 då hon är mätt och belåten, sen hem så ska hon få sova,
så när hon vaknat så kommer Mirjam och Filippa på besök =) Ska bli kul !
Ungarna leker och härjar för fulla muggar här,
 tar kanske 10 minuter så är lägenheten katastrofalt känns de som!
Men huvudsaken är att barnen har de skoj och mirre o jag kan prata !
?
Jaha, undra vad man ska äta idag ? Någon som har nån bra ide ?
Om inte mirjam och filippa har bråttom kanske vi kan äta ihop?

Ska hoppa in i duschen o sen gå till Ica och köpa lite frukt som ja glömde igår..
just ja, bädda sängen måste ja göra oxå, han inte med de riktigt,
fick ju faktiskt sovmorgon idag,
Linnéa vaknade nästan halv 8.. OJ
Hon skulle vara på dagis vid 8
Tur att hon inte behöver sminka sig och så, vara bara käka välling, borsta tänder o klä på oss sen cyklade vi iväg
Inte för att det är långt och cykla, men Linnéa tycker det är så roligt och cykla, så självklart ska vi göra det då =)

Älskar min sötnos, är så glad o ha henne hemma igen =)

Men jag tror, som många andra förälder, att när man har separerat så tror jag det är viktigt för båda förälder och få egen tid !
Som de där veckorna jag inte har Linnéa, 
att jag får egentid, inte behöva tänka särskillt mycke på tider och allt vad barn innebär
Jag kan ha städat hemma på ett helt annat sätt än när Linnéa är hemma
Som att bara ta ett lång skönt bad, utan att behöva lyssna, "har jag väkt henne nu"
Ja, det finns lite som betyder så mycke!
Framför allt att få känna saknaden av sitt barn, DET tror jag är jätte viktigt !
Men vi är noga med att prata med Linnéa i telefon varje dag (om hon inte somnat tidigare)
Även om man bara får mmm, aaa, o hejdå till svar, det betyder så mycke !

Men de bästa är ändå veckorna när jag har Linnéa, DÅ är allt som det ska här hemma
Leksaker lite överallt, istället för de ska ligga i ett hörn o klämma..
Älskar Linnéa mest av allt <3


Kommentarer

Vad har du på härtat?!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Lätta på Hjärtat:

Trackback
RSS 2.0