Hon måste få smaka!

Hon måste få smaka lite, hon måste få smaka lite!!!!! JA, hon FÅR smaka LITE!!!!!!
Nån jävla gräns måste det väl finnas, Varför måste alla tjata att hon ska smaka på allt?! Hon är bara ett barn, problem med bajsandet och har fått tänder! Jag är rädd om MIN dotter! Fattar ni inte ?! Näähä, då fr man höra att om hon inte får smaka nu kommer hon att få problem med magen sen !! Men herregud, Hon HAR ju problem med magen, gör det inte värre dådå!!!
Blir så less på er allihopa,
Nån satt o mata henne med dricka, Kolsyra, när hon har sitt vatten framför sig, Hon ÄLSKAR vatten!
Hur fan kan man sitta o ge ett barn på inte äns 1 år kolsyra?! Va ?!
Hon får frukt istället för kakor,bullar o tårta, är det fel?! Hon måste få smaka, de e de enda jag får höra.. Men fattar ni inte att hon får smaka... ?!
Stackars krake får jag oxå höra ?! Va, gör jag allting fel med min dotter eller ?! NEJ det är NI som gör fel, Inte JAG!
Jag känner mig hemskt när alla sitter och berättar för mig vad jag ska ge mitt barn och inte, ibland får jag till och med höra att "mamma är dum som inte låter dig smaka på tårtan" Men vafan. Hon kanske har fått en sked redan då?!

På jul att en person och hade till och med skärt upp en hel tårtbit till Linnéa utan att äns frågat!! ?!

Linnéa satt idga vid bordet och hade jätte kul med sin morfar och S o B, sen kommer en och berättar att det finns leksaker därute, okej tänkte jag, men just nu har hon ju kul, så hon behöver ju inte lämna dom hon har kul med! sen kommer denna person tillbaka efter kanske 3 minuter och säger " stackars krake som inte får leka med dom andra barnen" Men vafan hon hade jätte kul när morfar lekte med henne, Ska jag ta ifrån de då?! O sen va det 1 barn som va o lekte, de andra satt vid borden!!! Gjorde jag fel ?!

Ibland känns det som jag jämt får kritik om hur jag tar hand om min dotter ! Medans andra säger att jag är jätte duktig!!

Ingen nämd ingen klämd!!

Skriv gärna vad ni tycker om att ge ett barn massa godis, socker och sötsaker?! Komentera gärna! Vill veta om det är jag som gör fel vid att säga STOPP; det räcker nu!
Ja självklart tycker jag att hon ska få smaka LITE, men det beror faktiskt lite på VAD hon smakar på!


Fast fick nog på babycafét i torsdags, då en mamma sitter och berättar att hennes barn fått smakat på öl ?! Idiotiskt!!!!!!


Älskar min dotter mest av allt på hela jorden, är rädd om henne! Hon mår bra, det vet jag, annars hade hon inte vart så glad som hon alltid är, jag kan säga att hon kanske gråter MAX 1 gång om dagen, om ens det! Så bra mår hon iaf med oss!!!

Kommentarer
Postat av: saramichellesmamma<3

Du har helt rätt i det du skriver. Detä r ju DU som bestämmer om hon ska få smaka eller inte. och att de är synd om henne haha nee inte dirket hon vet ju inte vad de är liksom.. Varför ge dom saker som dei nte har innebörden om vad de är för något? bättre ge dem frukt eller nått smörgåsrån.. Och att hennes mage krågnar sen då, hmm nej du de tror ja inte den gör, min dotter har med en krånglande mage som peppar peppar faktiskt har blitt bättre ju mer hon börjar röra på sig. men snarare magen mår bättre utav att ta det lugnt och deffenetivt inte trycka i dem sötsaker!!



Jag förstår ditt agg, detä r ditt barn,hennes tänkder, hennes hälsa. så stå på dej!!! hon är ditt ansvar du bestämmer.. Men jag vet hur det är..



Och att en människa kan sittao ch ge sitt barn öl, va fan blir det :O sånt skulle anmälas!!!

2009-01-31 @ 21:55:23
URL: http://saramalmstrom.blogg.se/
Postat av: tess

Jag tycker att det är föräldrarna som avgör om barnet ska ha sötsaker o när/hur mycket, självklart! Känner igen det där med att alla tycker dom ska få smaka hit o dit! Oliwer fick inte ens saft förrän han fyllde 1 år, däremot felicia fick sånt betydligt tidigare, men det är så svårt att undvika då oliwer ju fick. Dessutom så har dom ju inget behpv av sötsaker när dom inte ens vet vad det är eller vad det smakar!

Så jag förstår dig!

2009-01-31 @ 22:26:56
Postat av: Danne

Shysst blogg höna, kolla in bilderna som hastigast visade även mor min hon hälsar.. må gott

2009-01-31 @ 22:47:52
Postat av: AK

Vännen, ingen kan vara en bättre mamma än du skulle jag tro. Jag tycker att det är jätte bra att du inte ger henne sötsaker nu !! Det är ju jätte dåligt för deras tänder den där skiten... Du sköter dig jättebra !! Jag önskar verkligen att jag kan ta hand om mina framtida barn som du gör, du gör det så jäkla jätte bra !!



Vad finns det för idioter till föräldrar som ger sina barn öl !!?? Idioter är vad de är !!

2009-01-31 @ 23:08:48
URL: http://cadillacgirl.blogg.se/
Postat av: Louise

Jag håller med dig gumman.. De är DU som har hand om Linnea ingen annan.. De är du som ska bestämma vad hon ska äta eller så..

De med öl, De kan jag säga att de fick jag smaka på när jag var 3år gammal men de var för att jag ville se vad pappa drack.. Men de var ju en lite klunk inget med.. Men de tycker jag är fel om barnet är minder.. Men har hon fått smaka om hon är nyfiken så är de ju bra sen..



De är ingen som ska klanka ner på dig.. DU är en UNDERBAR mamma.. Linnea ska vara och är jätte lycklig som fått er som föräldrar..



Kramar

2009-02-01 @ 12:12:48
URL: http://lobbban.blogg.se/
Postat av: Anna

Klart det är du som tar hand om Linnis. Du är ju hennes mamma, dessutom en super underbar mamma!

Linnis är alltid så glad när vi träffas, det skulle hon som du säger inte vara om hon inte mådde bra.

O de är faktiskt riktigt dumt o börja med dricka o massa sötsaker till ett barn speciellt när hon älskar vatten o äter frukt. DU gör helt rätt, de andra gör i denna situation helt fel. Man ska aldrig ge andras barn saker när mamman säger nej.. som en av mina mostrar som gav Max kaffe när han var pytteliten.

2009-02-01 @ 13:14:03
URL: http://liselle.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej susanna!

hittade din blogga av en slump, hur är det nu för tiden? tycker att Linnéa är hur gullig som helst! Det är roligt att läsa om henne! jag tycker att du gör helt rätt i att inte ge henne dricka och sånt! jag såg ett program här om dagen om en unge som blev beroende av cocacola när han var nio månader, hemskt!

ha det bra! kram

2009-02-01 @ 13:23:04
URL: http://ladyfia.blogg.se/
Postat av: Ina

Ta det luugnt gumman. DU gör rätt. Det är DITT barn. Lyssna inte på vad andra säger. Det är DU som känner ditt barn bäst. Och lilla snuttan mår ju inte dåligt av det du gör eller hur.

Håller på dig gumman. Kram

2009-02-03 @ 00:52:52
Postat av: Charlotta sundh

det är ju ditt barn sussie du och stefan ska ju bestämma över henne. Jag tycker att dte är bra att ni har sån gräns. Kämpa på . Kramar

2009-02-03 @ 14:12:38
URL: http://charlotta90.blogg.se/
Postat av: Marina

Hej gumman! kul att du hitta till min blogg, :) jag känner igen det där med stackars krake som inte får nåt, hon måste ju få smaka skitjobbigt! så jag tycker du har helt rätt, det är DIN dotter som DU ska uppfostra och ingen annan! babycafé på torsdag? kram

2009-02-03 @ 18:32:56
URL: http://marinasella.blogspot.com

Vad har du på härtat?!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Lätta på Hjärtat:

Trackback
RSS 2.0